בעולם העסקים היום אם ברצונכם לקדם את העסק שלהם חשוב מאוד למצוא דרכים חדשות לבלוט על מנת שהלקוחות יכירו את המוצר שלכם ויתחברו אליו. אחת הדרכים היא להתרחק טיפה מדרכי הפרסום המסורתיות של שלטי חוצות, פרסומות בטלוויזיה או מודעות בעיתונים ובמקום זה לנסות להגיע על הלקוח על מנת לתת לו להתנסות במוצר או לשאול שאלות. ישנן מספר דרכים לעשות זאת, כל אחת עם יתרונות וחסרונות משלה.
דווקא בעולם המודרני בו כולנו מחוברים דרך מסכי מחשב ואפליקציות, נראה שעולם הפרסום והשיווק מגלה מחדש את הקשר האנושי. בעוד הפרסום מסורתי מציע אפשרויות חשיפה רבות, הוא נטול קשר אנושי. במידה ולקוח פוטנציאלי מתעניין במוצר או שירות שראה בפרסומת יהיה אליו לקחת צעד אקטיבי כמו להיכנס לאינטרנט או להתקשר למספר טלפון על מנת לשאול שאלות או לבקש להתנסות במוצר, ולא תמיד הלקוחות שלכם יהיו פנויים לכך, יזכרו או בכלל ירצו להתאמץ. הדרך להתמודד עם מצב זו הוא להעביר את היוזמה לצד שלכם וליצור אפשרויות אינטראקציה קלות עבור הלקוחות הפוטנציאלים.
דרך אחת לעשות זאת היא על ידי אירועי קידום מכירות או השקות. באירועים אלו לא רק שהלקוחות יכולים להיחשף למוצר ולהתנסות בו, אלא אירוע טוב ומושקע גם יכול להביא איתו פרסום חיובי, לפעמים אפילו בחינם, אם הוא יהיה מספיק מקורי או נוצץ כדי שיסוקר באמצעי התקשורת. לאירועי קידום מכירות יש גם יתרון גדול מבחינת מיתוג ובניית שם חיובי עבור העסק שלכם, ניתן לבנות את האירוע סביב קונספט מסויים שאתם רוצים שהקהל יחשף למוצר שלכם – יוקרה, נוסטלגיה, חופש, וכך ליצור קיצור אסוציאטיבי שיעזור לכם לזמן הרחוק. ככל שהלקוחות יהנו יותר באירוע, כך הם יקחו איתם הבעיה רגשות חיוביים כלפי המוצר שלכם ואפילו יעבירו אותם הלאה לאנשים הקרובים אליהם
אבל, אירועים שכאלה ודורשים השקעה רבה הן מבחינת כסף והן מבחינת זמן וכוח אדם, ובכל מקרה לא כל מוצר ולא כל קהל יעד מתאים לקונספט שכזה. אם ברצונכם להשיק טעם חדש של גבינה או לעודד הצטרפות למועדון צרכנים חסכוני חדש, לא בטוח שאירוע גדול ונוצץ הוא הדרך הנכונה. אופציה נוספת להגיע ללקוח היא על ידי עמדות מכירה. מדובר בעצם בדוכנים מעוצבים שניתן להקים בכמעט כל מקום. העמדות האלה גם ימשכו את תשומת לב הלקוחות ויידעו אותם על המוצר החדש, אבל גם יזמנו אותם לאינטראקציה אישית של אחד על אחד עם נציג של החברה שיהיה שם על מנת לעודד אותם להתנסות וגם לשאול שאלות. היתרון הגדול של עמדות מכירה הוא בכך שהן זולות הרבה יותר וניתן לפרוס אותם במקביל במיקומים רבים ברחבי הארץ, בנוסף בעזרת העמדות האלה אתם מגיעים אל האנשים עצמם, בדרך-כלל כשהם נמצאים במקום בו הם מתכוננים להוציא כמה שקלים מכיסם בכל מקרה, וכך אפשר בקלות להניע אותם לקניה בפועל של המוצר.
בית דפוס בראשון לציון זה פריזמה!