אחת הדרכים הטובות ביותר להגביר את התפוצה ואת המכירות של מוצר או שירות מסוים, היא להחדיר אותו לתודעה של משתמשים פוטנציאליים בדרכים בלתי קונבנציונאליות. אם הדרך המקובלת היא פרסום באמצעי התקשורת השונים, הרי שהדרך העקיפה, אבל שהיא לא פחות יעילה, היא החדרת מוצרים או שירותים שונים לתודעה של משתמשים פוטנציאליים באמצעות מיתוג. בשורות הבאות נרחיב מעט את היריעה בנושא הזה.
מה זה בעצם מיתוג? מה ההבדל בין מיתוג לבין פרסום? איך מבצעים מיתוג ומה מעלה את אחוזי ההצלחה שלו? היכן אפשר להשיג מוצרים ממותגים באיכות הגבוהה ביותר האפשרית? להלן התשובות.
מה זה מיתוג ואיך עושים את זה נכון
מיתוג מוצלח של מוצר או שירות, או לחילופין של עסק כזה או אחר היא החדרה שלו לתודעה של המשתמשים הפוטנציאליים באמצעים בלתי קונבנציונאליים. כשאומרים על מוצר, שירות או על עסק מסוים שהוא ממותג, אומרים בעצם שהמשתמשים הפוטנציאליים מסווגים אותו בתודעה בנישה ספציפית שאם הם מתייחסים אליה הם יעדיפו את המוצר הזה.
כך צרכנים יעדיפו ג'ינס של חברה אחת על פני אחרת רק כי הראשונה ממותגת טוב יותר. בעלי עסקים יעדיפו לקבל שירותים מחברה אחת ולא מאחרת פשוט כי הראשונה ממותגת טוב יותר ומזוהה עם איכות, עם אסתטיקה או עם כל דבר שיהפוך אותה לעדיפה על פני כל אחת אחרת.
המיתוג מתבצע בצורה עקיפה – בצורת פרסם על גבי מוצרים שונים שהחברה הממותגת מספקת כאילו באקראי ללקוחות שלה: לוחות שנה שאפשר לתלות על גבי ריהוט משרדי כמו ארונות, יומנים, עטים ומוצרי משרד אחרים. מוצרים יום יומיים ושימושיים המשאירים את המוצר או השירות בתודעה של המשתמש בכל פעם שהוא מסתייע בהם.
ההבדל בין מיתוג לפרסום
גם המיתוג וגם הפרסום נועדו להחדיר את המוצר או השירות לתודעה של המשתמש הפוטנציאלי. ואולם פרסום, פירושו שימוש בנישות של זמן ומקום במטרה ברורה לפרסם: עמוד בעיתון, מספר שניות או דקות ברדיו, סרטון בטלוויזיה או באינטרנט.
מיתוג הינו שימוש במוצר ספציפי שנמסר לאדם או לפונקציונר מסוים בין אם במטרה לחזק את הקשר שלו עם המותג ובין אם במטרה לגרום לו להעביר את הרשמים שלו הלאה אם מדובר באדם בעל עמדת השפעה. אנשי המקצוע המיומנים של פריזמה דפוס מתמחים בתכנון וביצוע של עבודת מיתוג של חברות ועסקים באחוזי הצלחה גבוהים. כדאי ליצור איתנו קשר כבר כעת ואנו נסייע לכם להעלות את המודעות למוצר שלכם ולאיכות שלו