בזירה העסקית התחרותית חשוב לדעת כיצד להתבלט במיוחד במרכז קניות או ברחוב הומה. כיצד הלקוח יזהה מרחוק את החנות וכיצד הוא יבין כבר ממבט ראשון מה בית העסק מציע לו ומהם היתרונות של אותו בית עסק?
שלט לעסק הוא כרטיס הביקור החשוב ביתר וחשוב לדעת כיצד לתכנן את השלט עד לרזולוציות הקטנות ביותר ולשים דגש על גודלו, החומר ממנו הוא עשוי, בחירת הפונטים והמלל והצבעוניות והמיזוג ביניהם תוך קישור ישיר לעולם התוכן בו פועל העסק וההתמחות שלו או השפעה החזותית המזוהה עמו.
שלט לעסק הוא חלק בלתי נפרד מתהליך המיתוג והנראות. כיצד תצרו שלט מנצח לעסק שלכם? לפניכם מספר טיפים שאסור לפספס.
התייחסות למיקום הגיאוגרפי של העסק
מיקום בו תתלו את השלט משפיע על סוג השלט. האם זהו שלט חיצוני בחנות ברחוב או שלט פנימי. כאשר מדובר בשלט חיצוני הוא צריך להיות עשוי מחומרים העמידים בתנאי מזג אוויר כמו שמש חזקה, רוח, גשם ולחות כך שהוא ייראה טוב בכל תנאי האקלים ויחזיק מעמד לאורך זמן. בשלט פנימי אפשר להשתמש בחומרים יותר רגישים אם השלט לא חשוף למזג אוויר הפכפך, אבק וכימיקלים שונים כמו למשל פרספקס או אלומיניום ובחללים פנימיים ניתן להשתמש גם בשילוט מנייר. יש לקחת בחשבון את נושא התחרות על תשומת לב הלקוח כאשר במקום עמוס וגדוש בתי עסק אחרים כדאי לחשוב כיצד לבלוט לעומת המתחרים. האם תשתמשו בגוון זוהר במיוחד ביחס לשלטים האחרים ברחוב שצבועים בגוונים רגועים יותר, אולי שלט זוהר עם אורות או שלט המבוסס על טכנולוגיית תלת ממד או עם אפקטים מעניינים בטקסטורה שלו.
מלל מנצח שמעביר מסר שיווקי בשלט אחד
מצד אחד, חשוב להתכתב בשילוט עם הגוונים המזוהים עם העסק והלוגו כך שהלקוח יזהה בקלות לפי השלט את העסק ומצד שני, גם לחשוב על אלמנטים שיבליטו כמו מסגרת או חומר מעניין.
זכרו שעל גבי השלט אין הרבה מקום למלל אבל חשוב לכתוב את שם העסק וההתמחות שלו, כך שגם מי שאינו מכיר את שם העסק יבין בדיוק מה העסק מציע לו – אופנת נשים, מספרה, מעדניה וכדומה וכן סלוגן עם המסרים החשובים והממוקדים ביותר (למשל, זמינות, משלוחים אקספרס, מקצועיות, מומחיות) ו/או פרטי התקשרות למקרה שהחנות סגורה כאשר הלקוח פוגש בה וירצה ליצור קשר או שילוט המציין את שעות הפעילות הרלבנטיות או פרטים חיוניים אחרים.
כמובן שאפשר לפרק את הפרטים הללו למגוון שלטים – שילוט ראשי המתנוסס בחזית החנות ושילוט משני שתלוי, למשל, על דלת בית העסק. יש להימנע מעומס מילולי כדי שהמסר יהיה ברור, קצר וקולע. אפשר לשאול מספר לקוחות או אנשים מה דעתכם ולקבל חוות דעת על הנוסחים הנכונים ביותר לשילוט שלכם.
בבחירת הגודל של השלט המרכזי חשוב להסתכל על העסק מרחוק וגם בתנאים שונים כמו בחשיכה על מנת לבחור גודל של השלט ושל הפונטים כך שיהיו ברורים לקריאה גם במרחק ומזוויות שונות. חשבו גם על אילו תחושות השלט מעביר – שלטים צבעוניים וססגוניים תחושת דינאמיות בעוד שלטים בגוונים מונוכרומטיים סולידיים יותר, לפי האזור בו מוצב השלט אך גם לפי עולם התוכן והרושם שתרצו ליצור אצל הלקוח בנוגע לעסק שלכם.
חשוב להדפיס את השלט בבית דפוס מוביל שיוכל לסייע לכם בעיצוב או בהפקת והדפסת שילוט באיכות הגבוהה ביותר מבלי להתפשר על מראה השלט ולאחר מכן, בצעו את ההתקנה בדרך מקצועית על מנת להגיש את התוצאה המרשימה ביותר.